תמיכת מחשוב לעסקים

בליבם של בעלי עסקים רבים נוצר הרושם השגוי כי לאחר שהונחה מערכת המחשוב הבסיסית של העסק, זהו, עכשיו הם יכולים (או מסוגלים) להמשיך משם לבדם ובכוחות עצמם. למעשה, אין טעות גדולה ומסוכנת מכך, כי גם במקרים בהם מערכת המחשוב נפרשה והוטמעה כפי שצריך, פעולה שוטפת וחלקה של המערכת מצריכה תחזוקה תמידית שלה, בין אם בעדכוני אבטחה וגרסאות שוטפים ובין אם באותם המקרים שבהם המשתמשים-העובדים שלכם יושבים מול מערכת שלא מתפקדת מסיבה לא ברורה.

 

מדוע תמיכת מחשוב לעסקים שונה מתמיכת מחשוב לאדם או למשפחה?

בעסקים זמן שווה כסף, ולכן, בכל שנייה בה המערכת אינה מתפקדת, מגמגמת, מקרטעת או פגיעה לפריצה, מדובר בהפסד כסף עבורכם. נכון, לעיתים נדמה כי מדובר בסכומים ובמספרים קטנים (כי, לכאורה, מה זה כבר משנה אם המערכת עולה תוך שתי דקות ולא תוך דקה, כפי שהיא אמורה לעשות?), אבל כאשר מכפילים את אותה דקה במספר העובדים ובימי העבודה, מגיעים לסכומים נאים למדי, שעשויים להסביר לאן "נעלם" חלק מהתקציב העסקי שלכם ועל מה הוא התבזבז. קיימת סיבה טובה לכך שארגונים ועסקים גדולים יותר מחזיקים אנשי מחשוב משלהם בתוך מערך העובדים, אבל זה אינו פותר את בעייתם של הארגונים והעסקים הבינוניים והקטנים, שידם אינה משגת ליצור ולהחזיק לאורך זמן מנהל מחשוב InHouse. להם, החברות המציעות שירותי תמיכת מחשוב חיצונית לעסקים מציעות את הפתרון הטוב והמשתלם יותר.

 

האם עסק קטן אינו פטור מהצורך?

נהפוך הוא. למרות הסטיגמה השגויה הרווחת, צרכי מחשוב של חברות ועסקים קטנים אינם פחותים מאלה של המתחרות הגדולות שלהם, אלא ההפך. כי, בעוד שעסק / חברה / ארגון גדול יכול לשאת בהפסדים לאורך זמן, עסקים קטנים לא ניחנו ב"שומן" העודף הזה, ולכן, עבורם, כל אגורה חשובה, כל דקת עבודה חשובה, כל מחשב שמהווה חלק מהמערכת – חשוב. יתר על כן, פעמים רבות, באותם עסקים קטנים, התרבות הארגונית היא תרבות שאינה מודעת לחשיבותה של העבודה הממוחשבת הרציפה, ולכן, החברה נושאת בהפסדים, כאשר אפילו לא ברור לה מה מקורם.