אחזקת תשתיות תקשורת

behind the scenes at beyond

תשתיות תקשורת כיום הן מרכיב מרכזי בהתנהלות כל ארגון, היקפי תעבורת המידע הפנים והחוץ ארגוני הם אדירים וכל התקשורת והנתונים הללו חייבים תשתית יציבה, ענפה ומקצועית על מנת להציג אמינות ללא פשרות בכל רגע נתון. פעילות ניהול תשתיות התקשורת ואחזקתן מהווה כיום פעילות חשובה ואף קריטית להתנהלות תקינה של ארגונים בכל המגזרים והתחומים.

הכל מתנקז לארונות התקשורת

היכולות הטכנולוגיות כיום מציעות שפע תכונות ואפשרויות אשר בעבר נראו דמיוניים לחלוטין, יכולות אשר שינו מן הקצה את דרך ההתנהלות שלנו כפרטים, עובדים וכארגונים שלמים. למרות צמצום המרחקים הבינלאומיים, טכנולוגיות אלחוטיות וכדומה, רובן של תשתיות מחשוב או תקשורת למיניהן מצריכות פריסה פיזית של כבלים, שרתים ומגוון עצום של מרכיבים על מנת לספק שירות. כל אלה המהווים את תשתיות התקשורת הארגוניות מתנקזים אל ארונות תקשורת המרכזים את כל המרכיבים הטכנולוגיים בארגון.

ארונות תקשורת אלו כוללים שרתים, לוחות ניתוב, אמצעי מחשוב שונים, מרכזיות טלפוניה ועוד מגוון מרכיבים. מדובר על מערכים טכנולוגיים מורכבים, לעיתים גדולים וכאלו אשר תמיד מחייבים יחס מקצועי ללא פשרות וידע מתאים לצרכי תחזוקה. האידיאל הוא תחזוקה מונעת באופן שוטף של ארונות התקשורת לצרכי ניהול תשתיות תקשורת יעיל יותר, ביצוע בדיקות תקופתיות של איש מקצוע, החלפת מרכיבים וכדומה על מנת להבטיח תפעול מלא של המערכות עם מינימום זמן השבתה.

סדר ומקצועיות כאמצעי לניהול תשתיות נכון

מבחינת נכסים טכנולוגיים, תשתיות מחשוב ותקשורת הן בין הבולטים והחשובים ביותר לגבי כל ארגון, לכן אחזקת תשתיות אלו היא כאמור קריטית ורק ע"י סדר ומקצועיות ללא פשרות ניתן להגיע לניהול נכון של נכסים אלו ולרמת שירות אופטימאלית. ארונות תקשורת הם מרכזים טכנולוגיים שעוברים שינויים ושדרוגים תכופים יחסית ושמירה על סדר, תיעוד נכון והתקנה נכונה חשובים מאוד למרות שהם לא תמיד מבוצעים ברמה הטובה והמתאימה ביותר. שירות תחזוקה מונעת ויישום אמצעי ניהול נכונים יכולים לחסוך כסף לארגונים.