IT Services ELPC

הזמן להוביל IT ב-2020

הזמן להוביל: תור הזהב החדש של מנהלי ה-IT ב-2020

משבר הקורונה חיזק את ההבנה בקרב ארגונים, שחייבים לחזור למקורות ולייעל את כלל מערכות ה-IT כי הם הליבה של כל עסק ● עבור מנהלי ה-IT זהו תור הזהב, והמשבר הנוכחי יצר עבורם הזדמנות לבלוט, להוביל, לחזק את הקשר עם ההנהלה ולייעל את הפעילות בארגון

משבר הקורונה שם את מנהלי ה-IT בקדמת הבמה. תפקידו של מנהל ה-IT התחזק והתייצב במיוחד בתקופה האחרונה והפך לחלק בלתי נפרד מההתפתחות העסקית של הארגון. המשבר הנוכחי הדגיש יותר מתמיד את חשיבות התפקיד בארגונים כגורם מכריע ומשמעותי, שיש להשקיע בו לטובת ההמשכיות העסקית בשגרה, ובמיוחד בזמן חירום. בארגונים רבים הבינו את החשיבות בניהול נכון של IT לטובת הביזנס ורואים בדיגיטל תשתית חיונית והכרחית שיש להשקיע בה.

מנהל IT בארגון הוא למעשה כמו קשר"ג (קצין קשר גדודי) והוא משמש כקצין מטה לכל דבר. תפקידו המרכזי של מנהל ה-IT בארגון הוא להבין את כלל המחלקות, הצרכים, היעדים והאתגרים העומדים בפני החברה, לבצע חשיבה מעמיקה ומהירה ולבצע אינטגרציה בין כולם.

פונקציית איש ה-IT מהווה נדבך משמעותי, כיוון שבין היתר, הוא מקדם תהליכים ומהלכים אשר יובילו את החברה להתייעלות ואפקטיביות ארגונית ולהשגת שורת רווח. ללא הימצאות איש IT מקצועי וטכנולוגי בארגון, ייתכן שההנהלה לא תהיה מודעת לטכנולוגיות המתקדמות שיש בשוק ועלולה למצוא את עצמה הרחק מאחור. ניהול IT הוא לא רק טיפול במחשבי החברה, אלא הבנה עמוקה של צורכי החברה, יישום האסטרטגיה, התמודדות והצבת פתרונות שיובילו את העסק קדימה.

תפקיד מנהל ה-IT החדש טומן בחובו אתגרים רבים. האתגרים המרכזים מתמקדים באבטחת מידע, סייבר וטרנספורמציה דיגיטלית. אלו האתגרים אשר מלווים היום את הארגונים וימישכו ללוות גם בשנים הבאות.

אחד האתגרים המשמעותיים של מנהל IT הוא אל מול ההנהלה, כיוון שהוא נדרש להוכיח בכל עת את החזר ההשקעה בפרויקטים שלרוב נסתרים מהעין. בנוסף, מנהל ה-IT צריך לבחון על בסיס קבוע את ניהול הצרכים של החברה אל מול כדאיות, עלות מול תועלת, וזה מתקיים תוך כדי תנועה והצורך לעמוד ביעדים העסקיים. הוא צריך להסביר את כדאיות ההשקעה בדיגיטל ולתרגם אותה לכסף תוך רתימה של ההנהלה ושל כלל היחידות בארגון תוך כדי התמודדות עם התרבות הארגונית, ולכך נדרשת פתיחות וגמישות לצד הכשרה והעצמה של עובדים ומנהלים.

הדיגיטל מאפשר להוריד את עלויות התפעול בצורה משמעותית אך קודם לכן נדרשות השקעות בכדי לייצר תשתית נכונה טכנולוגית ותהליכית. מנהל ה-IT צריך לדרג פרויקטים לפי ערך והשפעה עסקית ולהחליט כל שנה היכן להתמקד. האסטרטגיה הדיגיטלית הינה נגזרת ישירה של האסטרטגיה העסקית, למעשה יש רק אסטרטגיה עסקית אחת ותוכנית יישום שלה גם בדיגיטל.

אתגר שהולך וגדל

מנהל ה-IT אינו יכול לקפוא על השמרים, הוא צריך להישאר עם האצבע על הדופק ולעמוד בקצב המהיר של ההתפתחויות הטכנולוגיות, תוך שמירה מתמדת על הנכסים של הארגון והגנה על המידע בארגון, כמו גם על שמירה על זמינות המידע ושלמותו. כל שינוי טכנולוגי יוצר איומים חדשים ודורש שורה ארוכה של התאמות. זהו אתגר שלא ייפסק, אלא הולך וגדל.

לסיכום, ניתן לומר, כי מחלקות ה-IT הן שיובילו את ארגון העידן החדש. הנהלות בארגונים כבר רואים את יתרונות התפקיד ומבינים את חשיבותו. מעמדו של איש ה-IT השתפר בשנה האחרונה וימשיך להשתפר. בשנים האחרונות מעמדו של איש ה-IT נפגע כתוצאה מכניסת תפקידים חדשים לשוק כמו DEVOPS, מפתחים, אנשי סייבר ועוד. כיום המגמה כבר משתנה, ומשבר הקורונה חיזק את ההבנה בקרב ארגונים, שחייבים לחזור למקורות ולייעל את כלל מערכות ה-IT כי הם הליבה של כל עסק. עבור מנהלי ה-IT זהו תור הזהב, והמשבר הנוכחי יצר עבורם הזדמנות לבלוט, להוביל, לחזק את הקשר עם ההנהלה ולייעל את הפעילות בארגון.

אנא דרגו את המידע

שתפו פוסט זה

ELPC דואגים לנגישות