IT Services ELPC

כיצד סטרטאפים צריכים לתכנן נכון את תשתיות ה- IT

כאשר מחליטים להשקיע במערכת התשתיות של החברה המשמעות היא שחושבים אסטרטגית, חושבים קדימה כדי שבזמן אמת יהיה אפשרי לצלוח את שלב הצמיחה המואצת ולהמשיך לתת שירות ולעמוד בפני נקודות כשל אפשריות. האתגר הגדול שעומד בפני ההנהלה הוא התאמת מערכות המחשוב והתשתיות לפעילות לצמיחה המהירה מאוד, תוך שמירה על ההתנהלות השוטפת באופן תקין.

אלי לוין

אלי לוין מנכ"ל ומייסד Elpc Networks מסביר כיצד סטרטאפים צריכים לתכנן נכון את תשתיות ה- IT כדי שבזמן צמיחה מואצת יוכלו לגדול ללא תקלות.

  1. מה החשיבות כיום של יועץ חיצוני עבור סטרטאפים לאור העובדה שקיימת התפתחות מואצת בתחום הטכנולוגיה.

החשיבות בייעוץ חיצוני רבה מאוד. הנהלת החברה או מנהלי ה- IT, במידה וקיימים, לרוב לא ידעו להסתכל או לתעדף משימות בנושאים טכניים, עם ראייה טכנולוגית רחבה שתסקור את כלל הצרכים של החברה ותבצע אופטימיזציה והתאמה לצרכים הטכנולוגים שמשתנים במהירות. בעיקר בזמן של גדילה מואצת מבחינת מחלקת IT, אבטחת מידע, ענן ותשתיות המחשוב.

לרוב ההנהלה תבחן כדאיות כלכלית לאותו הרגע או התקופה אך לא תיקח בחשבון אופציות גדילה ושינויים רבים שעלולים לקרות בתוך תקופה קצרה. יועצי התשתיות וה-IT יסקרו וילמדו את החברה, יבינו את הצרכים מתוך הסתכלות אובייקטיבית ויספקו פתרונות או המלצות אשר מקצועיות בנקודת מבט כוללת וממוקדת.

  1. למה חשוב שסטרטאפים יתכננו מראש את תשתיות ה- IT?

 כאשר מנהלי הפרויקטים נפגשים עם מנכ"לים ומנהלי פרוייקטים לאחר ביצוע הם ידברו לרוב בדיעבד על איך היו יכולים לשפר ולא למהר ובכך לחסוך עשרות אלפי דולרים. כאשר משקיעים כספים ומשאבים רבים בחברה, מנהלי הרכש בשיתוף עם מנהלי פרויקט ימהרו להזמין ציוד יקר מבלי לערוך סקר שוק נכון או לרכוש שרתים מקומיים או רישוי מבלי להתייעץ עם יועצים או מומחי תשתיות. זה קורה לרוב כיוון שהזמן דוחק וחייבים לגייס אנשים ולצאת לעבודה. בפועל קורה שרוכשים המון ציוד, שבדיעבד ישכב בחדר השרתים ללא שימוש או שניתן היה "לחסוך" ולקנות דגמים מקבילים או להשתמש בטכנולוגיות וירטואליזציה או הפצה אחרות ובכך לחסוך כסף שיכול להגיע לפיתוח או למקומות לא פחות חשובים ונדרשים בחברה. תכנון מקדים וקביעת תוכנית IT מראש יחסכו הרבה מאוד כסף לחברה, יחסכו זמן ותפוקת תפוקת מחלקת ה-IT תגדל.

  1. מה חברות סטרטאפ צריכות לקחת בחשבון עוד בשלב התכנון וההקמה של מערך התשתיות?

 יש מספר פרמטרים שצריך לקחת בחשבון, נדרש להבין את השוק שהסטרטאפ פועל בו, את הרגולציה במידה וקיימת, את הפרשי המחיר בין אחזקת שרתים או תשתיות מקומיות או בענן. כדאיות מבחינת המשכיות עסקית, ניהול רישוי ועוד. לאחרונה נושאי רגולציה אבטחת המידע והגנת הפרטיות קבעו כללים חדשים לעולם ה-IT והרבה מאוד חברות הייטק וסטרטאפ נדרשות לשנות את התשתיות שלהם בכדי לעמוד בתקנות החדשות.

  1. איזה טיפ חשוב היית ונותן למנהל התשתיות?

 אחד הטיפים החשובים ביותר לבחון לעומק את הספקים שנותנים את השירותים לסטרטאפ בתחומי שירותי ענן, IT, אבטחת מידע או תשתיות. ישנם הרבה שירותים זהים אך עם שינויים קלים של עלות תועלת וסקרי סיכונים יכולים להביא להפרשים של עשרות אחוזים בשנה. ההמלצה היא לבחור בספקים מורשים ומוסמכים מטעם הוונדורים. לרוב עבודה מול אינטגרטור או חברת מחשוב חיצונית ייעלו את מערכי המחשוב הן מבחינה טכנולוגית ובעיקר מבחינה כלכלית.

  1. מהו היתרון התחרותי כאשר החברה ערוכה באופן נכון לשלב הצמיחה?

היתרון התחרותי הוא כאשר חברה נמצאת בשלבי צמיחה מואצת, היא יודעת לספק בזמן אמת פתרונות מותאמים לתהליכים המשתנים בשיתוף פעולה מלא עם ההנהלה וצוות העובדים הכולל פתרונות טכנולוגים מתקדמים, זמינים ובעלויות מינימליות.

  1. האם היערכות נכונה חוסכת בעלויות?

חד משמעית – חוסכת בעלויות רבות, היערכות נכונה יכולה לחסוך הרבה כיוון שהראייה על צרכי הלקוח הינה רוחבית  החל מכוח אדם ועד למקסום נכון של הכלים הטכנולוגיים. ההשקעה הראשונית בשרתים יכולה לחסוך בעלויות רבות למיחשוב ותשתיות בהמשך.

  1. מה היתרון בשימוש שרתים כחול לבן לבין שרתים ציבוריים?

שרתים כחול לבן נגישים הרבה יותר משרתים ציבוריים, זה מתבטא בעלויות נמוכות משמעותיות ואפשרות לקבל מענה ישיר לא מרובוט. כיום יש פלטפורמות מתקדמות וחדישות המאפשרות ללקוח לראות תמונת מצב עדכנית און ליין, לצפות בחשבוניות, להזמין שירותים נוספים, להפעיל גיבויים עצמאיים ועוד.

    8. מה האני מאמין שלך בנוגע להנגשת הטכנולוגיות עבור סטרטאפים.

 טכנולוגיה וסטרטאפים אלו מילים נרדפות בשנים האחרונות ואני פוגש את זה בעשרות פגישות שאני מבצע מידי חודש עם יזמים, משקיעים ובעלי חברות. אני מאמין ולשם אני מכוון גם שסטרטאפ ככל שיהיה צריך להכיר את נכסי המחשוב שלו ולהבין מתי להפעיל אותם. גדילה נכונה של סטרטאפים צריכה להיות דינאמית, גמישה ומותאמת לצרכים בהתאמה לחזון החברה הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה מנהלית. מערכי המחשוב והתשתיות שבסופו של דבר הסטרטאפ נשען עליהם צריכות להיות התכנון העיקרי מלבד הביצוע ואיכותו. תכנון, תכנון ותכנון. העובדה שצוות שלם עומד מאחורי הלקוח מאפשרת לתת מענה מהיר ומקצועי במגוון רחב של תחומים על מנת שהעסק יתנהל ללא תקלות ויהנה מסדר ושקט בין כל הטכנולוגיות.

Elpc Networks הינה חברה למתן שירותי מחשוב ותקשורת, המספקת פתרון IT מקיף ומקצועי  IT as a service. המתמחה בייעוץ והקמת תשתיות, IT  ניהול פרוייקטים, מחשוב ענן, הקמת מערכי מחשוב ותקשורת, מתן שירותי מחשוב למגזר העסקי והמוסדי, הקמה וניהול תשתיות תקשורת. https://www.elpc-networks.co.il/

אנא דרגו את המידע

שתפו פוסט זה

ELPC דואגים לנגישות