IT Services ELPC

קידום אתרים ובניית אתרים

קידום אתרים

קידום אתרים הפך בשנים האחרונות לנחלת הכלל. כל בעל אתר מעוניין להיות מעורב בתחום של קידום אתרים בין אם באופן אישי, א דרך תשלום לחברה המטפלת בקידום אתרים. המאמר באתר זה נותן מספר הסברים לתחום של קידום אתרים ופרסום באמצעות מנועי החיפוש, מידע נוסף ניתן למצוא באתרי קידום אתרים המטפלים בתחום של קידום אתרים כבסיס לפעילותם.
מאמר זה עוסק בקידום אתרים הן בבחינת קידום אתר באופן אורגני, והן קידום פרסומי. שני האפשרויות יש לציין דורשות משאבים, האחת בהכרח משאבים כספיים והשניה (קידום אורגני) אפשר שנדרש משאבים כספיים, ואפשר שנדרש פשוט ידע ומומחיות בנושא קידום אתרים, יש לציין שמאמר זה הינו טיפה בים בנושא קידום אתרים, ובכדי להגיע לתוצאות איכותיות, נדרש להשקיע המון משאבים ומאמץ לשם הצלחה בקידום.

 

מסגרת החלטות
לפני שנתחיל לקדם אתרים עלינו להחליט כיצד אנו רוצים לשווק את האתר שלנו במנועי החיפוש, האם אנו רוצים תוצאה מיידית של פרסום, או שאנו מוכנים להמתין זמן רב לשם קידום האתר במנועים הפופלרים. עלינו לבצע אבחנה בין 2 סוגי קידום, האחד, קידום פרסומי שמשמעותו, יש לנו אתר קיים, אנחנו נגשים למנוע חיפוש מסויים, לדוגמא גוגל, ופותחים חשבון לקוח שבעזרתו נוכל לשלם לגוגל במסגרת תקציב שהחלטנו להקצות לשם מסע פרסום. ניתן להגיע לתוצאה מיידית של הופעה בדפים של גוגל בהתאם לסכומים שנקצה במסע הפרסום. כעת אנחנו מופיעים בגוגל, ומשלמים בתקציב שאנו הגדרנו, והגענו לתוצאה פרסומית מיידית.
אפשרות זו טובה ונוחה למי שזקוק לפרסום מיידי, ואין באפשרותו להמתין לקידום אורגני של האתר שהוא מטפל בו.
האפשרות השניה, הינה קידום באופן אורגני, כלומר, החלת ביצוע פרוצדורות, שיגרמו לגוגל לחפש את האתר שלנו ולהציג אותו בתוצאות החיפוש של המנוע כאתר רלוונטי לבקשת החיפוש, קרי, לאומת מסע הפרסום המדובר שהצגתי באפשרות הראשונה לבחירה שיופיעו בגוגל כחלק ממסע הפרסום, הקידום האורגני הינו כביכול חיפוש אמיתי של המנוע על בסיס ממצאים קודמים "ללא התערבות" המשתמשים באופן ישיר על מנוע החיפוש, קידום זה מטרתו לגרום למנוע החיפוש לראות את אתרך כאתר רלוונטי, ומתאים לתוצאות החיפוש. קידום אורגני הינו מורכב, ודורש השקעת משאבי זמן, כאשר תוצאותיו אינן מיידית, לרוב מציינים פרק זמן שאורך הקידום עד הגעת תוצאות של בין ארבע ועד שישה חודשים לערך, וזה תלוי בסוג האתר המקודם והתחרות שסבה סביב מילות הקידום, הווה אומר, לקדם מילה כמוטכנאי מחשביםראשון לציון, לאומר מילה כמו עורך דין מרכז תצריך בשני משאבים רבים יותר של השקעה בקידום.
בפרק הזמן כאמור שבו מקודם אתרך שלך חלים שינויים רבים במיקום האתר ולעיתים יתרחשו תוצאות קידום מפתיעות תוך חודש או חודשיים והללו לא בהכרח רלוונטיות, שכן לרוב הן יופיעו למספר ימים, ויעלמו, הסיבה לכך נעוצה במערכות מנועי החיפוש, ואין אני או מקדמי אחרים יכולים בדיוק להצביע על האלגוריתם שמוביל לכך.
יש לזכור שאין אנו עומדים בפני בחירת אחת מהאפשרויות שכן ניתן לפעול במקביל וגם לצאת במסע פרסום, כלומר קידום פרסומי, וגם להחיל קידום אורגני, החלטה זו כאמור כרוכה בהתאם לחלוקת המשאבים הכלכליים של מקבלי ההחלטות בעסק.

החלת פעילות קידום פרסומי
בכדי להחיל פעילות קידום פרסום הפעולות מצריכות מעט מאוד ידע אם בכלל, כל מה שנדרש הוא לבחור את מנוע החיפוש שבו נרצה לפרסם את המאמר בין אם מדובר בגוגל, או וואלה, או מנוע חיפוש אחר, הבחירה רבה ותלויה בסקרים ובחירת אזור הפרסום המתאים ביותר. יש להתאים את מסע הפרסום לתקציב שאנו מעוניין להקצות למטרות הפרסום בין אם תקציב יומי או חודשי. מסע הפרסום במנוע החיפוש יגביל את עצמו לתקציב שאפשרנו, ובכל נוכל להנות מפרסום שאיננו חוצה את גבולות היכולת הפיננסית שלנו. לאחר הפעלת מסע הפרסום נוכל לראות מילות מפתח שבחרנו כגון טכנאי מחשבים או כל מילת מפתח אחרת שנרצה. הופעת האתר שלנו בעת חיפוש מילות המפתח לא בהכרח קבוע ותלויה בסכומים שהשקענו לשם כך. ראוי לציין שלעיתים יעלם מהחיפוש למשך כל היום המודעה שפירסמנו כיוון שיתכן שהתקציב פשוט נסגר. הגדלת התקציב תאפשר למודע להופיע יותר פעמים לפי כמות פעמים שנכנסים למודעה, או כמות הופעות.

החלת פעילות קידום אורגני
בראשונה שיש לזכור שנדרש מצד הלקוח סובלנות רבה, התהליך ארוך, ונושא פירות רק לאחר תקופה ארוכה של מאמצים בקידום.
התהליך כאמור דורש משאבים של טיפול ומניפולציות על מנועי החיפוש, אשר פירות ההצלחה באים לאחר מספר חודשים.
מה אנחנו זקוקים בשביל לקדם אתר ? ובכן, המתכון הביסיסי הוא כזה – 1 אתר, 1 דומיין (רצוי דומיין ישראלי), 1 שטח אחסון (גם כאן רצוי שטח אחסון בארץ), 1 אדם סובלני שיטפל בניהול הפעילות. זה הכל, החומרים פשוטים וניתנים להשגה מיידית.
לעניין בניית האתר, עלנו להקים אתר מבוסס html ולשים לב שאנחנו לא מתעסקים עם אתר מסוג flash שכן ישנה בעיתיות בקידום אתרי מסוג פלש. הדומיין כפי שנרשם רצוי שיהיה ישראלי מכיוון שככל שידוע מנועי החיפוש בארץ מנסים לתת קדימות לאתרים בסיומת co.il קרי דומיין ישראלי. עובדה זו מולידה את התובנה שנקודת פתיחה טובה היא בניה תחת דומיין כזה. (אז נשלם עוד 30 שח בשנה בשבילו).
שטח האחסון של האתר כאמור רצוי רצוי ומומלץ אף הוא שגם יהיה בשרת בישראל, גם כאן מנוע החיפוש מזהה שהאתר עצמו נמצא בארץ, ומכאן יתרון משמעותי לקידום האתר. מנועי החיפוש מנסים לנתב את התוצאות הרלוונטיות של כל אתר למדינה הרלוונטית שלו, אין אנו רוצים לקדם את האתר שלנו במיקרונזיה או מומבסה, אנו רוצים לתת הנחיה למנוע החיפוש שהאתר שלנו רלוונטי למדינת ישראל בעיקרו. חריג לנושא כמובן הם מקדמי האתרים בארץ שמפרסמים גם בחו"ל.
כאשר ביצענו את השילוש הקדוש – הקמת אתר, רכישת דומיין, וקנית שטח אחסון כעת מה שנותר זה להתחיל לקדם את האתר.

קדימה מקדמים
קידום אתרים הפך בשנים האחרונות לפתרון אידאלי לבעלי עסקים בפרסום דרך רשת האינטרנט. פעילות הקידום שמתבצעת אפשר להגיד שהינה צעירה ודומה לגיל מנועי החיפוש עצמם. (מינוס כמה שנים). לשם פעילות הקידום בדומה למסע פרסום עלינו לבחור בשקידה מהי מילת המפתח הרלוונטית שאנו מעוניינים לטפל. אתר זה לדוגמא מקודם תחת מילות מפתח שונות כגון טכנאי מחשבים, קניית מחשב, תיקון מחשבים, ועוד. לשם בחירת מילות המפתח האופטימליות עלינו בדומה למסע הפרסום עלינו לבצע סקר רחב ככל שנוכל לבצע לעניין זה.
מילת המפתח הרלוונטית לנו היא המילה שבה הכי הרבה אנשים מחפשים בגוגל, ומוצאים את מה שאנחנו רוצים שהם ימצאו.
לאחר בחירת מילת המפתח עלינו לדאוג שהאתר שלנו יכיל מילת מפתח זה לפחות מספר פעמיים בכותרים שונים. החלת מילת מפתח זו עוזרת למנוע החיפוש למצוא קשר בין האתר שלנו לחיפוש המתבצע.
פעילות המצויינת עד שלב זה הינה פעילות שגרתית שמובצעת לעיתים מבלי תשומת לב ע"י כל בעל אתר. כדאי להתחיל לקדם את האתר צריך להתחיל לדחוף את האתר באופן אגרסיבי יותר כדאי שמנוע החיפוש ימצא את האתר מתבלט מול אתרים אחרים. דחיפת האתר מבצעת ע"י ביצוע מספר פעולות שונות.
פעילות ראשונה וחשובה מאוד הינה אופטימיזציה לאתר. יש לדאוג שהאתר יהיה כתוב ללא שגיאות קוד כלשהן, מנועי החיפוש לא אוהבים שגיאות וזה מפריע להם בעת סריקת האתר. האתר צריך לעלות מהר שנכנסים אליו, ולא להכביד על סורקי מנועי החיפוש ולכן לא צריך לפוצץ את האתר בתמונות, יש גם לדאוג לקווץ את התמונות, וכך גם את כל החומר הרלוונטי.
לאחר ביצוע אופטימיזציה עלינו להתחיל לדאוג לקידום חיצוני, אפשרות זו זמינה בעזרת יצירת קשר עם בעלי אתרים שונים ושכנוע הללו להציב קישור מהאתר שלהם אל אתרכם. מטרת הקישור איננה פרסום וזה יכול להופיע במיקום יחסית נסתר (אך לא מוסתר-ארחיב בהמשך). הרובוטים של מנועי החיפוש שיסרקו את האתר של חבריכם יזהו קישור לאתרכם, וירשמו אותו כאתר קצת יותר רלוונטי ממה שהיה לפני מספר דקות.
יש לשים לב שאם אנו מוציאים קישור לאתר כלשהו אסור לנו להסתיר את הקישור עם פונט לבן, או רקע כלשהו שיסתיר את הפונט. מנועי החיפוש לא אוהבים משחקים מסוג זה, ומענישים בחומרה בדמות של גלות ממנוע החיפוש.
גלות זו יכולה לפגוע בנו ובפעילות העסק באופן חמור ביותר.
פעילות נוספת שאנו מעוניינים לבצע במסגרת הקידום הינה להעשיר את האתר שלנו בתוכן ומידע. מנועי החיפוש אוהבים מאוד אתרים עשירים במידע ותוכן, אתרים דלי תוכן, לא רלוונטים, עם דפים שיש בהם טלפון, כתובות, ואולי תמונה קטנה קשים לקידום. בעזרת תוכן רב מנוע החיפוש יעלו קרנו של האתר, וידחוף אותו מעלה במעלה הדפים לעבר היעד הנחשף. גילו נאות לעניין החומר הינו זכויות היוצרים, מנועי החיפוש לא אוהבים העתקת חומר. אם אנו נעז לקחת כתבה שכתובה באתר כלשהו מעבר לפגיעה המשפטית של זכויות יוצר האתר, אנו גם פוגעים אנושות בקידום שלנו, שכן הרובוטים שסורקים דפים במנוע החיפוש מזהים העתקה, הם יעלימו את הדף ממנוע החיפוש, ובזאת זרקנו לפח קידום שיתכן שלקח לנו שנים רבות. היזהרו מלהעתיק!.

סיימנו לקדם, הגענו למקום הראשון
מזל טוב, הגעת למקום הראשון, וסיימת לקדם. כעת כל מה שנשאר לך לעשות זה לשמור על התואר הנכסף. אם תעזוב את פעילות הקידום תמצא מקדם שידחוף וידחוף ובסוף יעקוף, לכן כל עוד אנחנו מעוניינים להמשיך להוביל את מנוע החיפוש, עלינו להמשיך לקדם, להמשיך לדחוף, לא לוותר, כדי להישאר.

מנועי חיפוש הופכים למנועי דחיפה
מנועי החיפוש של חברות ענק הולכים ומשתפרים, מנוע החיפוש גוגל אשר שולט בשוק החיפושים ביד רמה אינו עומד במקום לרגע, לצד חידושים ועדכוני חיפוש באלגוריתם המפותח של מנוע החיפוש מחפשים חברות מתחרות בנייהם יאהו ומיקרוסופט דרכים להעביר את נתח המחפשים לידייהם. מיקרוסופט השיקה מנוע חיפוש חדש בשם בינג (bing), ומקווה למשוך בעזרתו את קהל היעד. החיפוש במערכות המחשב הולך ומתפחת ומיקרוסופט מקווה ליצור מנוע מספיק חכם שידע לתת למשתמש הקצה את מה שהוא רוצה לדעת ואף יותר. מנועי החיפוש משתדלים לתת לנו יותר, ואולי גם בעתיד לתת מידע "בכוח", כלומר, להעביר מידע שאולי לא ביקשנו, אבל מידע שאנו זקוקים לו וזאת על בסיס למידה של מנוע החיפוש את משתמשי הקצה.

אנא דרגו את המידע

שתפו פוסט זה

ELPC דואגים לנגישות