IT Services ELPC

תשתיות תקשורת בעידן המודרני

ELPC

לפני שנרחיב על חשיבותם של תשתיות תקשורת בעולם המודרני, נסביר לכם קודם כל למה מתכוונים כשמשתמשים במושג תשתיות תקשורת, כך שתקבלו רקע בנושא ותוכלו להבין לעומק על מה מדובר.
תשתיות תקשורת הן שמן של מגוון עצום של כלים, מערכות תקשור וציוד המהווים בסיס לקיומה של מערכת תקשורתית בארגון כלשהוא. כחלק מהתשתית ניתן למנות כבלים, שרתים, נתבים, ארונות תקשורת, ממירים, מרכזיות ועוד.
לתשתיות התקשורת חשיבות מכרעת בעולם המודרני, והן מהוות במקרים רבים את עמוד התווך של הארגון כולו. דוגמה לכך ניתן למצוא כאשר תשתית מעין זו קורסת ואנשים רבים תלויים בה, כמו חברות הסלולר שחוות ניתוקים מעת לעת. הקריסה משפיעה לרעה על הארגון והיא עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים מבחינת יחסי הציבור ואיבוד הלקוחות הפוטנציאלי.
נוסף על הפגיעה העצומה בקהל הלקוחות של הארגון, ישנה גם פגיעה קריטית בפעילות השוטפת הפנים ארגונית, כך שהנזקים הם חמורים מכל צד שלא נסתכל ויש להתייחס אליהם בשיא הרצינות.
כך, מצאנו את עצמנו בעידן בו אנחנו תלויים רבות בתשתיות תקשורת של חברות ענק בגדר חיי היום יום. התלות של הציבור בתשתיות אלה קריטית במיוחד, כך שנהוג וקרתה תקלה אזי יש צורך לפצות הלקוח כהוגן, דבר אשר מכביד מאוד על החברות. בין התקלות הפופולאריות ניתן למנות אי יכולת לקבל שיחות נכנסות, איטיות סדרתית בגלישה באינטרנט או פריצה לשרתים.
בעקבות הנזקים הפוטנציאליים שהוזכרו לעיל ניתן להבין כי לתשתית התקשורת בארגון חשיבות מכרעת. כיום, כל חברה שמחזיקה מעצמה תהיה מחויבת להחזיקה צוות נרחב, מקצועי ומיומן אשר תפקידו לעמוד על המשמר כל העת כך שבמקרה וקרתה תקלה היא תטופל במהרה ובאופן המקצועי ביותר.
נוסף על השקעה בצוות טכני אשר תפקידו להיות אחראי על התשתית התקשורתית, ישנו צורך להשקיע באופן שוטף בתשתיות עצמן. כלומר לוודא מדי תקופה קצרה שהתשתית תקינה ופועלת באופן ראוי על כל רבדיה, ובמקרה הצורך להשקיע כספים לשדרוגה.
כמו כן, מומלץ במיוחד שתהיה תשתית גיבוי למקרה והתשתית הראשית קורסת. כך שהתקשורת בארגון תוכל להמשיך להתקיים זמן סביר יחסית גם ללא עמודי התווך כדוגמת מערכת הטלפוניה המרכזית.

אנא דרגו את המידע

שתפו פוסט זה

ELPC דואגים לנגישות